Veiligheid
Een veilig klimaat is voorwaarde om tot leren te komen.
Respect
Concreet betekent dit dat er echte aandacht en belangstelling is voor elkaar. We communiceren in dialoogvorm met elkaar. We zijn gericht op het bevorderen van welbevinden en het bieden van ontwikkelingskansen. Om dit te kunnen realiseren is zelf- respect voorwaardelijk.
Plezier
Plezier in leren, spelen en werken verhoogt de betrokkenheid. Betrokkenheid is wederom een voorwaarde om tot leren te komen.
Samen
Samen leer je meer.
Transparantie
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt.
Belangrijke pedagogische noties zijn: zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid, kritische zin, creativiteit, nieuwsgierigheid en respectvolle samenwerking. Gelet op de didactiek vinden we de volgende zaken van groot belang om de betrokkenheid en activiteit van leerlingen te vergroten: interactief lesgeven; de leerlingen betrekken bij het onderwijs onderwijs op maat geven: differentiëren op basis van instructie, tijd, verwerking, belangstelling, taalverschillen gevarieerde werkvormen hanteren (variatie = motiverend) een kwaliteitsvolle ( explicite directe) instructie verzorgen kinderen zelfstandig (samen) laten werken.
Onze visie op identiteit
Wij zijn een Rooms Katholieke School. Alle kinderen, ook kinderen die een andere religie aanhangen, mogen onze school bezoeken. We vinden het echter ook belangrijk dat onze kinderen kennis maken met een diversiteit aan overtuigingen. We leven n.l. in een multi-culturele samenleving. We besteden aandacht aan geestelijke stromingen.
en aan specifieke feesten die gerelateerd kunnen worden aan een bepaalde levensbeschouwing of -overtuiging.
De feesten die horen bij de Christelijke traditie hebben echter een prominente plek op onze jaarkalender. De drie belangrijkste kernwaarden komen voort uit onze katholieke identiteit: veiligheid, plezier en respect. Daarnaast staan ook nog de MOVARE waarden centraal binnen onze identiteit: samenwerken en transparantie.'